Veelgestelde vragen

De meest gestelde vragen op een rijtje

Algemene vragen

Je meldt je bij ons aan door een postcodecheck te doen op de website, zie postcodecheck.

Is jouw postcode (nog) niet bij ons nog bekend, neem dan contact met ons op.

Ja, multifiber is aangesloten bij de overstapservice van COIN waardoor overstappen heel eenvoudig is. Laat ons weten als hiervan gebruik wilt maken, want dit gaat niet automatisch. Zodra we je verzoek hebben ontvangen, wordt de overstap aangevraagd.

Het voordeel van de overstapservice is dat je altijd internet (en vaste telefoon) hebt. We laten je huidige provider pas weten dat de overstap definitief is, zodra je door één van onze monteurs bent aangesloten of online bent na het zelf installeren van de apparatuur. 

Wil je weten of jouw huidige provider onder de overstapregeling van COIN valt? Check het via deze link.

Ja, je pakket is nog te wijzigen wanneer je adres nog geactiveerd moet worden. Gedurende het jaarcontract is dit niet mogelijk. Wel zijn alle optionele pakketten maandelijks aan en uit te zetten.

Ja, tijdens het bestellen geef je aan dat je gebruik wenst te maken van onze installatieservice. De apparatuur wordt dan door onze monteur geïnstalleerd. Klik hier als je wilt weten wat onze monteur tijdens deze installatie precies doet.

Als je een e-mailadres hebt wat niet gerelateerd is aan een provider, zoals Gmail, Outlook, Hotmail of Live.nl, dan zijn deze e-mailadressen te behouden.

Wij kunnen hier helaas geen informatie over geven omdat wij geen zicht hebben de planning van de aannemer/netwerkbeheerder. Wij adviseren je om contact op te nemen met de betreffende aannemer/netwerkbeheerder.

Ja, wij hebben in totaal 94 radiozenders die via de tv te beluisteren zijn. Op deze pagina zie je om welke zenders het gaat en op welke kanalen ze te vinden zijn.

  • Een router: deze leveren wij standaard bij al onze abonnementen. 
  • Een TV ontvanger: deze wordt standaard geleverd als je hebt gekozen voor een alles-in-één pakket. 

Multifiber is van maandag tot en met vrijdag telefonisch bereikbaar van 09:00 uur tot 17:00 uur.

Als je gaat verhuizen, verzoeken wij je dit aan ons door te geven kan door een mail te sturen naar sales@multifiber.nl. Vermeld hierbij altijd je postcode, huisnummer en verhuisdatum. Houd er rekening mee dat wij een maand opzegtermijn hanteren.

Vragen over internet

Ja, de up en downloadsnelheid zijn hetzelfde.

Ja, er is altijd een tweede netwerknaam aan te maken welke dient als gastnetwerk op jouw wireless.

Multifiber biedt internetsnelheden aan tot 1000 Mbit/s.

Ja, het is mogelijk om een Internet Only pakket af te nemen van 500 of 1000 Mbit/s.

Als je jouw wifiwachtwoord niet hebt gewijzigd, vind je het wachtwoord terug op de router (sticker met de SSID en het wifi wachtwoord).

Een acces point is een apparaat wat zorgt voor een apart wifinetwerk met een sterker signaal. De wifi van de router kan het beste uitgeschakeld worden, zodat alles loopt via de acces point. Heb je een grote woning? Dan is het mogelijk dat je meer dan 1 acces point nodig hebt. De access point is bij ons te huur voor €4,- per maand of te koop voor €150,00. Laat ons weten als je de access point wilt kopen of huren.

Nee, multifiber is bedoeld voor particulier gebruik en niet voor zakelijk. Elke klant krijg maximaal 1 IP-adres.

Nee, met bridge mode heb je meerdere IP-adressen nodig en dat is niet mogelijk bij multifiber.

Vragen over televisie

Als ESPN-abonnee bij M-visie krijg je gratis toegang tot ESPN Watch. Hiermee heb je overal live toegang tot ESPN, waar je ook bent (binnen de hele EU). Bekijk de wedstrijden en programma’s van je ESPN-abonnement op je pc, laptop, tablet of smartphone of stream via AirPlay of Chromecast.

Voordelen ESPN Watch:

  • Altijd en overal toegang tot de ESPN-kanalen uit je tv-abonnement via je mobiele netwerk en WiFi;
  • Toegang tot extra online kanalen wanneer er meer live wedstrijden beschikbaar zijn dan de capaciteit op de tv-kanalen toelaten;
  • Mis niks meer. Live pauzeren en eenvoudig terugspoelen tijdens Eredivisiewedstrijden;
  • Kijk als eerste de samenvattingen op ESPN.nl en in de ESPN-app;
  • Kijk ESPN-programma’s on-demand terug.

Hoe werkt het?

Activeer ESPN Watch heel eenvoudig via de volgende stappen:

Optie 1 (direct koppelen):

1. Maak gratis een ESPN-account aan via espn.nl of via de ESPN-app en koppel direct je tv-abonnement aan je account.

2. Op je account zie je nu onder settings jouw tv-aanbieder (M-visie) staan. ESPN Watch is nu succesvol geactiveerd.

Optie 2 (achteraf koppelen):

1. Login met je ESPN-account via espn.nl of via de ESPN-app.

2. Ga naar ‘settings’ en klik op TV Provider (M-visie) om je abonnement te koppelen.

3. Kies jouw tv-aanbieder en doorloop de vervolg stappen.

4. Als je het stappenplan succesvol hebt doorlopen, zie je in je account onder settings jouw tv-aanbieder staan (M-visie). ESPN Watch is nu succesvol geactiveerd. Je bent nu klaar om online te kijken! Je kunt nu via espn.nl en de ESPN-app alle wedstrijden, programma’s en tv-kanalen bekijken die onderdeel uitmaken van je ESPN-abonnement!

De interactieve TV ontvanger wordt aangesloten met een UTP-kabel.

Je opnames blijven maximaal 1 jaar bewaard in de cloud.

Je kan tot 200 uur opnemen. Dit is het totaal voor alle opnames. Per programma kan je maximaal 4 uur opnemen.

Je kan in totaal 15 programma’s tegelijk opnemen.

De opgenomen programma’s worden in de cloud opgeslagen.

De volgende zenders zijn tot 7 dagen terug te kijken: NPO1, NPO2, NPO3, RTL4, RTL5, SBS6, RTL7, Veronica/DisneyXD, NET5, RTL8, RTL Z, SBS9, Discovery, National Geographic en FOX.

Er zijn maximaal drie interactieve TV ontvangers aan te sluiten. Er wordt standaard één interactieve TV-box geleverd bij een alles-in-één pakket.

Ja, het is mogelijk om alle opgenomen programma’s op al jouw interactieve tv ontvangers terug te kijken.

Je krijgt één inlogcode, die voor drie verschillende mobiele apparaten te gebruiken is.

De volgende zenders zijn op te nemen: NPO1, NPO2, NPO3, RTL4, RTL5, SBS6, RTL7, Veronica/DisneyXD, NET5, RTL8, FOX, RTL Z, Discovery, Investigation Discovery,  National Geographic, TLC, SBS9, BBC Entertainment, Eén, Canvas, ARD, ZDF, RTL Television, BBC First, BBC One, BBC Two en Eurosport 1.

Ja, dit is alleen mogelijk bij de extra (optionele) TV-pakketten. Neem hiervoor contact met ons op. 

Netflix staat los van het televisieaanbod van multifiber. Als je een SMART televisie hebt, staat de app van Netflix al op je televisie en kan je inloggen met je eigen inloggegevens van Netflix. Beschikt je TV niet over deze app, dan is het mogelijk om Netflix te kijken via Google Chromecast. Een Chromecast is een extern apparaat dat je aansluit op de HDMI-poort van de televisie. Je TV dient hier wel over te beschikken en er dient een vrije HDMI-poort te zijn. Schakel daarna via de instellingen van de TV over van live televisie naar de juiste HDMI-poort. Via je mobiele telefoon of tablet is het mogelijk Netflix te kijken op jouw televisie. Een Chromecast is te koop bij Bol.com, Mediamarkt of de BCC.

Stap 1: Download de Ziggo Sport Totaal app op jouw apparaat (mobiel, tablet, laptop).

stap 2: Ga naar instellingen.

stap 3: Klik op inloggen.

stap 4: Kies M-visie als provider.

Stap 5: Vul bij Abonneenummer uw M-visie abonneenummer in.

Stap 6: Vul bij Ziggo Sports code uw logincode in van Ziggo Sports.

De Ziggo Sport Totaal app is klaar voor gebruik.

Jazeker! Als je de start van jouw favoriete tv programma hebt gemist, is deze opnieuw op te starten en is het mogelijk alsnog de gehele uitzending te zien. Doorspoelen is hierbij echter niet mogelijk.

Ja, dat is mogelijk. Ideaal dus als je die reclames wilt overslaan!

Nee, programma’s langer dan 4 uur kunnen niet worden opgenomen, begin gemist. programma gemist of pauzeren.

Vragen over telefonie

Nee, een onbeperkt bellen abonnement geldt maar voor één telefoonlijn.

Voor de tweede telefoonlijn is het mogelijk een extra onbeperkt bellen abonnement af te sluiten.

Ja, voor maar €2,- per maand heb je er een extra telefoonlijn bij. 

Ja, voor maar €12.50 per maand bel je onbeperkt naar vaste en mobiele nummers in Nederland.

Ja, al onze pakketten hebben een gratis telefoonaansluiting.

Je hoeft hier natuurlijk geen gebruik van te maken als je dat niet wilt. 

Bel je naar een vast telefoonnummer binnen Nederland? Dan is het starttarief 6 cent en 6 cent per minuut.

Bel je naar een mobiel telefoonnummer binnen Nederland? Dan is het starttarief 6 cent en 9 cent per minuut.

Ja dat kan en dit kost eenmalig €10,-.

Ja dit is mogelijk. Neem contact met ons op om dit te activeren.